Félicitation à Sebastian ZUG, nouveau docteur du rés-EAU P10!

Le rés-EAU P10 est heureux d’annoncer que Sebastian Zug est devenu ce mercredi 10 juillet 2013 , docteur en géographie de la faculté des Sciences de l’Université de Fribourg en soutenant sa thèse intitulée : « Between Capital Exchange and Moral Entitlements. Integrating Morality in Bourdieu’s Theory of Practice to Understand Water Gifts in Khartoum, Sudan »  dirigée par Olivier Graefe.

Voici un extrait du résumé de thèse que vous retrouverez de façon plus détaillée en cliquant ici:

« This thesis examines the ‘gift of water’ as one way for urban dwellers to access water in the global South. A case study of a peri-urban neighbourhood in the Sudanese capital Khartoum will reveal that households insufficiently supplied by the government water network do not exclusively rely on market alternatives like water vendors. Instead a significant share of these households obtains water for free. This water had been intended for sale by the vendors or purchased by neighbours. »

L’ensemble du rés-EAU P10 félicite chaleureusement  le «Docteur Zug», pour son brillant parcours de doctorat, et lui souhaite beaucoup de réussite pour la suite de sa carrière qu’elle soit scientifique ou pas !