Appel à participation : « Changing tracks and tracking changes: the social lives of rivers and canals »

Un appel à participation a été publié pour une session intitulée ‘Changing tracks and tracking changes: The social lives of rivers and canals’

dans le cadre du Congrès SIEF2019, qui aura lieu à Saint-Jacques-de-Compostelle du 14 au 17 avril 2019.

Organisateurs : Maarja Kaaristo (Manchester Metropolitan University) ; Francesco Visentin (Ca’ Foscari University of Venice)

Thématique : « Rivers and canals are socio-natural hybrids, results of environmental processes and a variety of human and non-human agencies. The panel tracks the transformation processes and biographies of inland waterways and discusses them as sites for transport, dwelling, regeneration, tourism and leisure. »

Date limite de soumission d’un résumé : 15 Octobre 2018.

Pour plus d’informations et pour proposer un résumé : https://nomadit.co.uk/sief/sief2019/conferencesuite.php/panels/7196